מערך שיעור
פעילות מלווה לפרק 7 "נדב" בסדרה "בבית של פיסטוק"
שיר דרור, שלמה זיס וצוות החינוך החברתי במטח בשיתוף הקרן לקידום מקצועי

פעילות מלווה לסרטון המציג את התנהגותו של הבריון השכונתי "נדב". הפעילות מעודדת את התלמידים לזהות מה עומד ביסוד חברות אמת ומה פוגע בחברות.

רקע

רגע מחקה את התנהגותו של נדב, הבריון השכונתי. בתחילה הדבר מוצא חן בעיני פיסטוק, אך עד מהרה החיקוי המעיק מביא לרוגז בין שני הידידים. בסופו של דבר הם מבינים את יתרון החברות האמתית.

מטרות

  1. התלמידים יכירו בכך שכולנו לפעמים מתנהגים בדרכים שפוגעות באחר, לעתים ללא כוונה, וינסו לזהות כיצד התנהגויות אלו באות לידי ביטוי בהתנהגות שלהם.
  2. התלמידים יזהו מה עומד ביסוד חברות אמת ומה פוגע בחברוּת.

הנחיות

  1. כיצד מתנהג נדב?
  2. מה דעתכם על התנהגותו של נדב?
  3. האם הייתם רוצים חבר כזה ולמה?
  4. האם קרה לכם שהתנהגתם קצת כמו נדב או שהתנהגו אליכם כמו נדב? איך זה גרם לצד השני להרגיש?*
  5. מה חשוב לכם אצל חבר טוב?
    * להרחבה של שאלה 4 הקריאו לתלמידים את השיר הילד הרע/ לאה גולדברג.שאלו את התלמידים:
  6. מי זה הילד הרע הזה שעליו מסופר בשיר?
  7. האם גם אצלכם או אצל חבריכם מופיע לפעמים הילד הרע?
  8. מתי הילד הרע שבכם מחליט להופיע?
  9. איך אתם מצליחים לגרום לו ללכת?

ניתן לבקש מהתלמידים לצייר את הילד הטוב והילד הרע, לאחר מכן התלמידים יציגו את התוצרים בכיתה ויספרו מה ציירו.

 

משתתפים: ספי ריבלין, ציפי מור/הלל
בימוי: יעל גרף, מוטי אבירם
הפקה: שושנה צחור
עריכת תסריט: חנן פלד
בעלי זכויות: ערוץ 23 – הטלוויזיה החינוכית הישראלית

לחצו להמשך קריאה
הקטן