רקע
התלמידים יקראו מאמר עמדה בנושא האלימות בבתי-הספר, ויביעו עליו את דעתם, במטרה לשפר את האקלים בבית-הספר ולהתנסות בקריאה ביקורתית.
בפעילות זו התלמידים יקראו מאמר עמדה בנושא האלימות בבתי-הספר, ויביעו עליו את דעתם. הפעילות מיועדת לכיתות ה'-ו'.
התלמידים יקראו מאמר עמדה בנושא האלימות בבתי-הספר, ויביעו עליו את דעתם, במטרה לשפר את האקלים בבית-הספר ולהתנסות בקריאה ביקורתית.
א. חינוך חברתי – שיפור האקלים ומניעת אלימות בבית-הספר.
ב. חינוך לשוני – התנסות בקריאה ביקורתית.
שימו לב בכל שלב בפעילות לחינוך החברתי ולחינוך הלשוני.
התלמידים יקראו מאמר עמדה בנושא מניעת אלימות בבתי-הספר, יביעו עליו את דעתם באמצעות שאלות המכוונות לקריאה ביקורתית, וידונו על כך בכיתה.
א. משך הזמן לקריאה הביקורתית ולדיון: שיעור אחד.
ב. שאלות לדיון בכיתה בעקבות העבודה (מצורף דף עבודה לתלמידים):
ג. רמת הדיון בכיתה ואופיו – במהלך הדיון התייחסו גם לפרטים הבאים:
הקשבה
השתתפות
דיון ושיחה ב"תורות
(על-פי: להבין עניין, ספר הבנה והבעה לחטה"ב, מטח 2004. עמודים 166–167)
קראו בהמשך הרחבה: ההישגים הנדרשים בחינוך הלשוני.
הישג נדרש 1 – האזנה ודיבור למטרות שונות:
הישג נדרש 2 – כתיבת טקסטים למטרות שונות ולנמענים שונים:
הישג נדרש 3 – קריאת טקסטים מסוגים שונים ולמטרות שונות:
הישג נדרש 4 – הפקת מידע ולמידה מטקסטים מסוגים שונים בתחומי דעת שונים:
דיון בכיתה:
הישג נדרש 1 – האזנה ודיבור למטרות שונות השתתפות בשיחה ובדיון תוך: