על הסרט
הסרט מציג מונולוג של תלמיד המשתף בתחושות הבדידות וחווית הדחייה בבית הספר.
הסרטון באדיבות- גוגל, רשת "אורט" ו-שומרי מסך.
התלמידים יחשפו לסרט קצר העוסק בנושא של תחושת בדידות ודחייה חברתית של תלמיד.
הסרט מציג מונולוג של תלמיד המשתף בתחושות הבדידות וחווית הדחייה בבית הספר.
הסרטון באדיבות- גוגל, רשת "אורט" ו-שומרי מסך.
חוויות של בדידות ודחייה חברתית נפוצות בבתי ספר. תלמידים החווים דחייה, עלולים לפתח תחושות שליליות קשות, אשר פעמים רבות אינן מדוברות ואינן מטופלות. יש לשים לב שלעיתים גם תלמידים שאינם דחויים יכולים לחוות חוויה פנימיצ של בדידות וחוסר שייכות.
הסרטון מציג את הדיבור הפנימי והתחושות של תלמיד אחד בצוך מסגרת בית הספר.
מחלקים לכל תלמיד דף עם שאלות אישיות (מצורף לפעילות). כל תלמיד עונה לעצמו, ואחר כך מי שרוצה יכול לשתף בכיתה.
חשוב: על המורה לאסוף את הדפים בסוף המפגש.
לאחר מכן התכנסות במליאה.
שאלות לדיון:
חשוב: להדגיש במהלך הדיון בפני התלמידים את הדמויות בבית הספר שיכולות לסייע להם: המחנכת עצמה, היועצת, רכזת השכבה, מנהלת בית ספר. לציין שיש פסיכולוגית בבית ספר שיכולה גם לעזור.
עבודה בזוגות: כותבים מכתב
כל זוג תלמידים יכתוב מכתב אישי לגיבור הסרט. במכתב הם יכולים להציע לו מה הוא יכול לעשות כדי להרגיש רגשות טובים יותר.
מי שמעוניין בכך יכול לשתף את הכיתה, אך כמובן שזה לא חובה. אפשר גם לשתף בתחושות שעלו מחוויית הכתיבה לגיבור.
לסיכום:
בקשו מהתלמידים לומר עם אילו תחושות הם יוצאים מהמפגש.