הנחיות
הנחיות למורים
מומלץ לקיים את השיעור בחדר מחשבים, כדי שהתלמידים יוכלו לצפות בסרט שוב, ולהתעמק בפרטים וברמזים הטמונים בו.
1. צפו בסרט עם התלמידים.
2. ספרו על הנערה מעיָן ספיר ועל נסיבות הירצחה.
3. קיימו את הפעילות בכיתה.
הפעילות
1. צפו בסרט עם התלמידים.
2. דיון לאחר הצפייה בסרט:
א. לפניכם אירועים מהסרט, שדניאל הייתה מעורבת בהם:
1. דניאל אינה משתפת את אורן באיסוף בקבוקי פלסטיק לפסל הסביבתי.
2. דניאל מתעקשת לשבת לבד.
כתבו מה דעתכם על כל אירוע.
התייחסו להתנהגותה של דניאל כ"מלכת הכיתה". האם אתם הייתם נוהגים אחרת כמנהיגי כיתה, כיצד?
ב. בסרט מוצגות שתי מנהיגות – דניאל וספיר. בצפייה בסרט אפשר ללמוד על תכונותיהן של הילדות.
חשבו: מהן התכונות הדרושות למנהיגים טובים בכיתה?
תוכלו להיעזר במאגר התכונות:
בעלי כושר שכנוע, יוזמים, משתפים, חברותיים, נראים טוב, אופנתיים, אהובים, נדיבים, מתחשבים, סמכותיים, מצטיינים בלימודים, מצטיינים בתחומים אחרים, מצחיקים.
בקשו מהתלמידים לבחור 3 תכונות מהמאגר ולנמק מדוע הן חשובות.
בקשו מהם להוסיף תכונה חשובה שאינה במאגר.
האם יש תכונות שאינן ראויות למנהיגים?
ג. בסוף הסרט דניאל מבינה שטעתה והיא מתנצלת.
שאלו:
1. האם היא נהגה נכון לדעתכם?
2. האם קל להתנצל? מדוע?
3. האם, לדעתכם, ההתנצלות מתקנת את הנזק לאחר שפוגעים במישהו?
ד. לסיכום, בקשו מהילדים:
ספרו על מקרה שבו הרגשתם צורך להתנצל על מעשה שעשיתם, התייחסו להרגשתכם לפני ההתנצלות ואחריה.
מידע נוסף למורים
מהי מלכת הכיתה?
[בלשון הילדים] כינוי לתלמידה המקובלת והנערצת ביותר בכיתה, שכולם נוהגים על-פי רצונותיה ועל-פי גחמותיה.
מתוך: יעקב שוויקה, רב-מילים
(C) כל הזכויות שמורות למטח, למשכל (מיסודן של ספרי חמד וידיעות אחרונות) ולסטימצקי.
יוצרי הסרט
שכבת ו2, יבניאל, רחובות
בעלי זכויות על הסרט: תחרות הסרטים על שם מעין ספיר ז"ל