תוכן
התפיסה החינוכית
1. בית-הספר חייב להבטיח שלומם ביטחונם והתפתחותם התקינה של כל שותפיו.
2. בית-הספר נותן מענה לצרכיו, יכולותיו וכישוריו של כל ילד.
3. בית-הספר מקנה כישורים וערכים חברתיים.
4. כל מטרות בית-הספר תחת מטריית אקלים חינוכי – ביה"ס רואה במטרה זו תנאי הכרחי להשגת כל יעד.
דרכי פעולה
תהליך העבודה מחולק ל – 4 שלבים עיקריים:
1. אבחון
2. תכנון בהתאם לצרכים
3. בניית תוכנית התערבות
4. הערכה מעצבת ובקרה
לתהליך שותפים מנהלת – יועצת – צוות חינוכי – תלמידים – הורים.
תוצאות
2. מודעות לזכויות וחובות התלמיד, המורה וההורה (תקנון ואמנה).
3. שינוי תפיסת תפקיד המורה בהתמודדות מול תופעת האלימות.
4. פיתוח מודעות ואבחנה בין צרכיו הבסיסיים של הילד – (בטחון, שייכות וכבוד).
5. רכישת מיומנויות וכלים העונים על צורכי ביה"ס בקרב כל השותפים.
6. עליה בצרכים מיטביים של הילד – (אוטונומיה, מימוש עצמי, מסוגלות).
7. מדיניות ברורה ואחידה בקרב כל השותפים (וכולם מדברים באותה שפה).
8. העצמת התלמיד והמורה כשותפים בתהליך .
9. ירידה במוקדי האלימות – בעיקר בהפסקות בחצר ביה"ס.
10. תוכנית אפקטיבית – פועלת בהתאם למוקדים שאותרו בשאלונים.