מאמר
אורחות חיים – אקלים חינוכי מיטבי
ביה"ס הממלכתי קהילתי עדיהו, בית-שמש

ביה"ס הממלכתי קהילתי עדיהו, בית-שמש, מציע מודל בית ספרי: טיפוח אקלים בית-ספרי בראייה מערכתית ע"י גיוס כל השותפים – הורים + מורים + תלמידים והעצמתם.

תוכן

התפיסה החינוכית

1. בית-הספר חייב להבטיח שלומם ביטחונם והתפתחותם התקינה של כל שותפיו.
2. בית-הספר נותן מענה לצרכיו, יכולותיו וכישוריו של כל ילד.
3. בית-הספר מקנה כישורים וערכים חברתיים.
4. כל מטרות בית-הספר תחת מטריית אקלים חינוכי – ביה"ס רואה במטרה זו תנאי הכרחי להשגת כל יעד.

דרכי פעולה

תהליך העבודה מחולק ל – 4 שלבים עיקריים:
1. אבחון
2. תכנון בהתאם לצרכים
3. בניית תוכנית התערבות
4. הערכה מעצבת ובקרה

לתהליך שותפים מנהלת – יועצת – צוות חינוכי – תלמידים – הורים.

תוצאות

1. ביה"ס נחשב למקום מוגן ובטוח בעיני הילדים.
2. מודעות לזכויות וחובות התלמיד, המורה וההורה (תקנון ואמנה).
3. שינוי תפיסת תפקיד המורה בהתמודדות מול תופעת האלימות.
4. פיתוח מודעות ואבחנה בין צרכיו הבסיסיים של הילד – (בטחון, שייכות וכבוד).
5. רכישת מיומנויות וכלים העונים על צורכי ביה"ס בקרב כל השותפים.
6. עליה בצרכים מיטביים של הילד – (אוטונומיה, מימוש עצמי, מסוגלות).
7. מדיניות ברורה ואחידה בקרב כל השותפים (וכולם מדברים באותה שפה).
8. העצמת התלמיד והמורה כשותפים בתהליך .
9. ירידה במוקדי האלימות – בעיקר בהפסקות בחצר ביה"ס.
10. תוכנית אפקטיבית – פועלת בהתאם למוקדים שאותרו בשאלונים.
      ועוד…

 

ביבליוגרפיה

לזיוה בביאן – יועצת חברתית קהילתית. ריטה בן אהרון – מנהלת ביה"ס.

ביה"ס הממלכתי קהילתי עדיהו, בית-שמש, מנהל לבתי"ס קהילתיים,שפ"י, צוות ניהול, צוות המורים, ההורים והילדים

לחצו להמשך קריאה
הקטן