הנחיות
נקודות למחשבה
1. הסרטון עוסק במושגים, כגון: שוויון, קיפוח, סטריאוטיפים.
2. באמצעות הסרטון ניתן לזהות חשיבה סטריאוטיפית ביחס לתלמידים לקויי למידה.
3. העוצמה של מאור – חשוב להדגיש שלמאור, תלמיד לקוי למידה, יש נקודת עוצמה: הוא מצטיין בציור.
לכל ילד וילדה יש עוצמה משלהם, ועלינו לזהות אותה.
שאלות לדיון
לאחר הצפייה בסרטון
- מה הסביבה הקרובה של מאור (אימא, מורה, חברים) חושבת עליו?
- כיצד אתם הייתם מתייחסים אל מאור?
- למה, לדעתכם, מאור מרגיש שהוא טובע, בכל פעם שהוא נקלע לקושי?
- במקרים רבים מצמידים כינויים לילדים: ילד עצלן, ילד ביישן, ילדה שובבה ועוד…
א. מה דעתכם: האם כינויים אלה מונעים מאתנו להכיר טוב יותר את חברינו?
ב. האם כינויים אלה גורמים לנו להתעלם מכישורים אחרים שלהם? הסבירו.
5. האם לאחר הצפייה בסרטון שיניתם את דעתכם על מאור? הסבירו.
הצעות לפעילות
מהי היכולת הטובה ביותר של כל אחד ואחת?
א. עבדו בקבוצות.
ב. כל חבר וחברה בקבוצה יכתבו את היכולת הטובה ביותר של כל חבר וחברה בקבוצה.