וידאו
אני אואב אותך
דינה ציונית, שלמה זיס וצוות החינוך החברתי במטח בשיתוף הקרן לקידום מקצועי

למאור יש הפרעות קשב וריכוז, והוא מתקשה בלימודים. במקום ללמוד הוא מצייר. משפחתו והמורים מפרשים זאת כעצלות. יעל, ילדה מכיתתו, מציעה לו להצטרף לעיתון בית-הספר כמאייר. מאור נענה לבקשתה, וגם מצייר את יעל על קיר אולם הספורט של בית-הספר. ליד הציור הוא כתב: "אני אואב אותך".

הנחיות

נקודות למחשבה

1. הסרטון עוסק במושגים, כגון: שוויוןקיפוחסטריאוטיפים.

2.  באמצעות הסרטון ניתן לזהות חשיבה סטריאוטיפית ביחס לתלמידים לקויי למידה.

3.  העוצמה של מאור – חשוב להדגיש שלמאור, תלמיד לקוי למידה, יש נקודת עוצמה: הוא מצטיין בציור.

לכל ילד וילדה יש עוצמה משלהם, ועלינו לזהות אותה.

שאלות לדיון

לאחר הצפייה בסרטון

  1. מה הסביבה הקרובה של מאור (אימא, מורה, חברים) חושבת עליו?
  2. כיצד אתם הייתם מתייחסים אל מאור?
  3. למה, לדעתכם, מאור מרגיש שהוא טובע, בכל פעם שהוא נקלע לקושי?
  4. במקרים רבים מצמידים כינויים לילדים: ילד עצלן, ילד ביישן, ילדה שובבה ועוד…

א.   מה דעתכם: האם כינויים אלה מונעים מאתנו להכיר טוב יותר את חברינו?

ב.   האם כינויים אלה גורמים לנו להתעלם מכישורים אחרים שלהם? הסבירו.

5. האם לאחר הצפייה בסרטון שיניתם את דעתכם על מאור? הסבירו.

הצעות לפעילות

מהי היכולת הטובה ביותר של כל אחד ואחת?

א.   עבדו בקבוצות.

ב.   כל חבר וחברה בקבוצה יכתבו את היכולת הטובה ביותר של כל חבר וחברה בקבוצה.

ביבליוגרפיה

משתתפים: חטיבת ביניים הרצוג, חולון, כיתה ח שחקנים: מאור – ברק צבאן, יעל – לורין נשיא
בימוי: ויקטור לגזיאל
הפקה: עמותת "להב"
עריכת תסריט: סילבן ביגלאייזן . תסריט: הילה עזרא, דולי גלאור, שירן גילמן
בעלי זכויות: משרד החינוך והתרבות והספורט, המזכירות הפדגוגית, המטה המשולב ליישום דוחות שנהר וקרמניצר, הפיקוח על הוראת על התקשורת והקולנוע. עמותת להב לקידום הערכים בחברה , קרן ריצ'רד ורודה גולדמן, ירושלים , התשס"ד-2003

רוצים לקבל טיפים איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז או לקויות למידה? לחצו כאן

לחצו להמשך קריאה
הקטן