הנחיות
שאלות לדיון
- האם קבוצות מסוימות זכאיות לזכויות יתר? למשל, בסרט: האם לקבוצת הבוגרים יש זכויות יתר על אולם הספורט, משום שהם ותיקים יותר בבית-הספר?
- קבוצת הצעירים נאלצה לוותר לקבוצת הבוגרים ולהפסיק את המשחק. איזו קבוצה הייתה צריכה לוותר, לדעתכם?
- האם כדאי לוותר? הסבירו. התייחסו גם לקשיים וגם ליתרונות.
- מדוע קשה כל כך לוותר?
- אילו פתרונות נוספים יש לסכסוך? (פשרה, חלוקת זמנים ועוד)
הצעות לפעילות
פעילות א: שני אירועים מן הסרט
א. לפניכם שני אירועים מן הסרט. קראו אותם, כדי להיזכר:
אירוע א: הילדים הבוגרים מונעים מן הילדים הצעירים לשחק באולם הספורט של בית-הספר.
הצעירים זורקים קליפות תפוזים על הבוגרים.
אירוע ב: הצעירים נועלים את הבוגרים באולם הספורט.
ב. את הפעילות הזאת תוכלו לבצע בשתי דרכים:
1. דרך להתמודדות – התלמידים יכתבו על אחד משני האירועים, יביעו את דעתם עליו, ויציעו דרך להתמודדות עם הבעיה.
2. סוף אחר והמחזה – התלמידים יעבדו בקבוצות, יכתבו סוף אחר לאחד משני האירועים, וימחיזו זאת.
פעילות ב: כללי התנהגות באולם הספורט
א. התלמידים יציעו כללי התנהגות באולם הספורט, אשר ישמשו הסכם בין שתי הקבוצות.
ב. כתבו על הלוח את הצעות התלמידים.
ג. התלמידים יבחרו את הכללים באמצעות הצבעה.
ד. שלושת הכללים שהתקבלו ברוב קולות, יהיו ההסכם בין שתי הקבוצות.
ה. שאלו את התלמידים:
- מה דעתכם על האירוע: האם הכללים שבחרתם, ראויים להתמודדות עם האירוע?
- מה אתם הייתם עושים במקרה כזה? הציעו דרך.