הנחיות
הסבירו לתלמידים כי הפעילות היום עוסקת במניעת שחיתות, דרך עבודה על הגינות.
הגדרות:
שחיתות: התנהגות לא ישרה, לא מוסרית או לא חוקית.
הגינות: תכונתו של האדם ההגון הנוהג ביושר ובצדק או של הדבר ההגון שיש בו יושר וצדק.
שאלו את התלמידים:
1. מה זה דבר הוגן, או בסלנג 'פייר'? הביאו דוגמאות.
2. מה זה דבר לא הוגן? הביאו דוגמאות.
3. האם הרגשתם פעם שהתנהגו כלפיכם בצורה לא הוגנת? ספרו על כך, ותארו מה הרגשתם.
הציגו לתלמידים את הדוגמה הבאה:
בקבוצת כדורסל לכיתות ב-ג, משתתפים עשרה ילדים. ההורים מתלווים לילדיהם בשעת החוג. ההורים של מיקי ורונן, שמשתתפים בחוג, מצלמים את החוג, ומעת לעת מביאים מתנות למאמן. אודי, שמשחק אף הוא בקבוצה, שם לב לאחרונה שמיקי ורונן מקבלים יותר דקות משחק משאר השחקנים.
שאלו את התלמידים:
1. מדוע לדעתכם מיקי ורונן מקבלים יותר דקות משחק לעומת הילדים-שחקנים האחרים?
2. האם זה הוגן, ומדוע?
3. איך הייתם מרגישים אם הייתם משתתפים בקבוצת כדורסל זו, בתור החברים של מיקי ורונן?
4. מה הייתם רוצים שיקרה?
חלקו את דף התלמידים וקראו את השיר עם הילדים.
אפשר לתת לתלמיד אחד או לכמה תלמידים להקריא את השיר לכל הכיתה.
שאלו את התלמידים שאלות הבהרה על תוכן השיר.
אפשרו לתלמידים למלא את הדף לתלמידים. לפני כל שאלה, רצוי לקרוא אותה עם התלמידים ולהבהיר את כוונתה.
בשאלה 3, הבהירו עם התלמידים למה הכוונה בכל אחד מהרגשות: כעס, אהבה, תסכול, שמחה, חוסר אונים, נקמנות.
הזמינו כמה מהתלמידים לשתף בתשובותיהם.
בקשו מהתלמידים להציג את הציור של נועה:
1. מה נועה מרגישה?
2. מה היה צריך לקרות כדי שנועה תרגיש טוב?
לסיכום, שאלו את התלמידים:
1. אחרי שסיימנו את הפעילות- מה זה דבר הוגן?
2. מדוע חשוב לנהוג בהוגנות כלפי אחרים?
3. האם אתם יכולים להיזכר במצב שבו נהגו כלפיכם בחוסר הוגנות או שאתם נהגתם בחוסר הוגנות – ולספר מה היה אפשר לעשות אחרת?