שאלה ותשובה
השעייה מבית ספר

שאלה בנושא השעיה מבית ספר.

עינב לוק מנהלת אגף תכניות סיוע ומניעה בשפ"י, משרד החינוך.
שאלה

מה נוהל השעיית תלמיד בכיתה ב? האם השעיה היא הפתרון לבעיות אלימות הנגרמות מהצקות חוזרות ונשנות של ילדים כלפי ילד הסובל מעודף משקל וההתמודדות שלו חזרה היא להתגונן מפניהם על ידי אלימות.
תודה על תשובתכם,

תשובה

שלום,

על פי פנייתך ניכר כי מדובר בתלמיד הסובל מהצקות חוזרות ונשנות של תלמידי כיתתו. הצקה חוזרת ונשנית על ידי תלמידי הכתה הינה חמורה, מוגדרת כאלימות חמורה ופוגעת במוגנות של התלמיד, בדימוי העצמי שלו ובעלת השלכות בטווח הקצר ובטווח הארוך. במקרים של פגיעה על הצוות החינוכי להתערב ולטפל בכל הדרכים העומדים לרשותו הן באופן משמעתי ובעיקר באופן חינוכי וטיפולי על מנת למנוע מצבי פגיעה ולאפשר לכלל התלמידים ללמוד בביה"ס מוגן המאפשר צמיחה ורווחה נפשית. במקרים מעין אלו מומלץ לפנות לאחד מגורמי המקצוע בביה"ס: להנהלה, לצוות החינוכי, ליועצת ולפסיכולוג ביה"ס. סיוע על ידי אנשי מקצוע עשוי לקדם את מצבו של התלמיד באופן משמעותי ולאפשר לו מוגנות.

בהקשר לשאלתך לגבי השעיה, חשוב לציין כי השעית תלמיד מביה"ס היא אחת מהאפשרויות הקיימות בטווח התגובה להפרות משמעת ואלימות ויש להשתמש בה רק באירועים חמורים או לאחר אירועים חוזרים ונשנים שמוצו לגביהם תגובות חינוכיות אחרות. ההשעיה משמשת כתגובה ברורה של הצבת גבולות מצד צוות בית-הספר והמעבירה מסר חד-משמעי נגד הפרות משמעת חמורות או התנהגות אלימה.

כמבוגרים עלינו להעביר מסר ברור כנגד כל תגובה אלימה ולעודד את התלמידים לפנות ולהסתייע בצוות החינוכי במצבים של פגיעה.

בברכה,

עינב לוק

לחצו להמשך קריאה
הקטן