שאלה ותשובה
התייעצות עם ילד לגבי מעבר בית ספר

שאלה בנושא שיתוף והתייעצות עם הילד לגבי העברה לבית ספר אחר

שושנה היימן שושנה הימן, יועצת הורים/מורים, מנכ"ל לייף סנטר - המרכז להורות מקושרת, חברה בסגל בינלאומי מכון ניופלד, ומרצה במכון לנדר-מרכז אקדמי ירושלים. www.lifecenter.org.il
שאלה

שלום,
בננו מסיים כיתה ד'. אנחנו מעוניינים להעביר אותו לבי"ס אחר מכמה סיבות (העיקרית, כי השיטה הלימודית בבית הספר אינה מתאימה לו). שוחחנו עם הבן על אפשרות זו, אולם הוא מסרב בכל תוקף, בגלל החברים. מה לעשות?

תשובה

שלום רב,
אין לילדים צעירים מספיק פרספקטיבה או ניסיון כדי להחליט לעצמם מה טוב להם בעניין הזה. כהורים, זה אחריותכם.  אם בנכם היה אומר לכם שהוא לא רוצה לעזוב את המורים שלו שהוא כל כך אוהב, זה יהיה סיפור אחר.

מה שיותר חשוב מהקשר שלו עם החברים הוא תחושת הבית בכיתה והרצון והיוכלת של צוות המורים ליצור את האווירה ואת התנאים המאפשרים לבנך לאהוב ללמוד.

מכיוון שאתם יודעים שיהיה קשה לו להיפרד מחבריו, אפשר לעזור לו בשתי דרכים: הראשונה היא לקבל את אכזבתו ועצבותו שהוא עוזב את חבריו ולהכיל את רגשותיו לגבי העניין; השנייה היא לשדך אותו/לחבר אותו למקום החדש, במיוחד למורה החדש/ה במטרה שהוא ירגיש את ההזמנה החמה להיות בכיתה שלו/ה, את תחושת הבית במחיצתה ושהוא/היא ידאג לו ויעזור לו להרגיש טוב בבית הספר.זאת הזדמנות מצוינת לבנות קשר חזק ותומך בין הבית והמורה, לטובת הילד;  שהוא ירגיש שהמבוגרים בחייו דואגים לו ונותנים את הביטחון שהוא צריך כדי להשתחרר ללמידה ולהתפתחות.

בהצלחה רבה,
שושנה הימן

לחצו להמשך קריאה
הקטן