מאמר
התמודדות עם אובדן במשפחה בתקופת הקורונה
קרן בלי, מרב גרינולד, יוסי מרטין ונורית סהר

מאמר זה עוסק בנושא התמודדות עם אובדן במשפחה, עם התמקדות באופן ההתמודדות של ילדים. המאמר מתייחס לתקופה הנוכחית, בה משבר בריאותי רחב היקף משפיע על חיינו, משנה את שיגרת החיים ויוצר קטיעה של רצפים, ומעצם מהותו מהווה איום פוטנציאלי על המבנה המשפחתי. המאמר מיועד לפסיכולוגים ואנשי בריאות נפש המלווים משפחות ומערכות חינוך בתקופה זו, כמו גם בשגרה. הראייה הפסיכו-חינוכית משתקפת במאמר ומלווה אותו לכל אורכו.

תוכן

במאמר שני חלקים: הראשון מתייחס למושגים תיאורטיים הקשורים לתהליכי אבל ואובדן ולסוגים שונים של אבל. בנוסף קיימת התייחסות לתפיסת מושג המוות אצל ילדים, עם התחשבות במאפיינים קוגניטיביים והתפתחותיים והאתגרים הייחודיים לכל שלב התפתחותי, על פי תמר גרנות (2000). החלק השני מציג קווים מנחים לתמיכה במשפחות וילדים תוך התייחסות למאפיינים הייחודיים לתקופת הקורונה. מאפייני התקופה הנוכחית משפיעים, ונראה שימשיכו להשפיע, הן על מאפייני תהליכי האבל, הן על היכולת להתמודד עמם בטקסים מסורתיים – משפחתיים וקהילתיים – ולפיכך, נדרשת התייחסות מותאמת וייחודית לתקופה זו.

 לקריאת המשך המאמר

ביבליוגרפיה

בלי, ק. , גרינולד, מ. , מרטין, י. , סהר, נ. (2020). התמודדות עם אובדן במשפחה בתקופת הקורונהפסיכולוגיה עברית. אוחזר מתוך https://www.hebpsy.net/articles.asp?id=3981
לחצו להמשך קריאה
הקטן