רקע
בתאריך 1 באוקטובר בכל שנה מציינים בעולם את "יום הקשיש הבינלאומי". יום זה נועד לכבד, להוקיר ולציין את הדאגה לרווחתם של הקשישים ברחבי העולם. חשוב שילדים יהיו מודעים ליום הזה, וילמדו לכבד ולהוקיר כל אדם באשר הוא אדם, מקשיש ועד צעיר.
הפעילות עוסקת ביום הקשיש הבינלאומי במטרה לעלות את המודעות של הילדים ליום הזה, כדי שילמדו לכבד ולהוקיר כל אדם באשר הוא אדם, מקשיש ועד צעיר. הפעילות מיועדת לכיתות ה'-ו'.
בתאריך 1 באוקטובר בכל שנה מציינים בעולם את "יום הקשיש הבינלאומי". יום זה נועד לכבד, להוקיר ולציין את הדאגה לרווחתם של הקשישים ברחבי העולם. חשוב שילדים יהיו מודעים ליום הזה, וילמדו לכבד ולהוקיר כל אדם באשר הוא אדם, מקשיש ועד צעיר.
א. חינוך חברתי – פיתוח יחס של כבוד לכל אדם באשר הוא אדם, ללא קשר לגילו
ב. מעגל השנה – עיסוק ב"יום הקשיש הבינלאומי", שחל בכל שנה בתאריך 1 באוקטובר
בפעילות זאת נעסוק ביום הקשיש הבינלאומי, באמצעים הבאים:
1. קריאת סיפור
2. שאלות למחשבה
3. כתיבת ידיעה חדשותית
4. דיון בכיתה
א. חלקו לתלמידים את הדף לתלמידים.
ב. משך הזמן למילוי הדף לתלמידים והדיון בכיתה: כ-45 דקות.
ג. שאלו את התלמידים:
1. מה הרגשתם בעקבות קריאת האירוע?
2. מה, לדעתכם, הייתה המספרת של האירוע צריכה לעשות? להתעלם? להתערב? לספר על כך למישהו? מדוע?
3. האם נתקלתם במקרים של אלימות נגד קשישים? האם קראתם או שמעתם על אירוע כזה? ספרו על כך.
4. האם, לדעתכם, ילדים שפוגעים בקשישים, פוגעים גם בילדים? הסבירו.
ד. התלמידים יציגו את הידיעות/הכתבות שכתבו.
ה. שאלו את התלמידים:
1. אילו הצעות בידיעות ובכתבות נראות לכם מתאימות במיוחד לעזרה לקשישים?
2. כיצד ילדים יכולים לעזור לקשישים ולמנוע תופעות של אלימות כלפיהם?