הנחיות
א. משך הפעילות כ-40 דקות
ב. הסרט עוסק בילדים חדשים במקום חדש, אשר עליהם להתמודד עם המסגרת החדשה, עם כללי ההתנהגות בה ועם
חבריה הקבוצה.
ג. הנושא יובהר באמצעים הבאים:
1. צפייה בסרט, המציג קטע מתוך ספרה של נורית זרחי, "ילדת חוץ"
2. שאלות לדיון בעקבות צפייה בסרט
3. שתי הצעות לפעילות בעקבות צפייה באירועים שהתרחשו בסרט
שאלות לדיון
1. למה קוראים לדפנה "ילדת חוץ"? במה היא שונה מאחרים?
2. האם כל ילד או ילדה יכולים להיחשב פעם "ילדי חוץ"? מדוע?
3. האם קרה לכם הרגשתם "ילדי חוץ"? ספרו על כך.
כדאי לדובב את הילדים: ספרו על מקרים ועל אירועים שקרו לכם או לחברים שלכם, שהרגישו זרים, או שהגיעו למקום חדש
4. האם קשה לכם לקבל ילד או ילדה חדשים בכיתה? מדוע?
5. איך אפשר להקל על ילדים חדשים בכיתה?
הצעות לפעילות
אנשי הקיבוץ מתייחסים אל דפנה כאל ילדה שונה ומשונה: ציפי מדביקה לה את האוזניים באטבי כביסה, וכאשר האישה כועסת על ציפי, דפנה אומרת שזה היה רעיון שלה. האישה אומרת: "רק ראש של עירונית יכול לחשוב על שטות כזו."
א. דונו בכיתה בנושא "דעות קדומות הנובעות מהבדלים תרבותיים".
ב. היעזרו בהפעלה קונפליקט בין-תרבותי, העוסקת בסטריאוטיפים ובדעות קדומות.
ג. התלמידים יציעו דרך שתקל על ילדים חדשים להתקבל בחברה חדשה, מבלי לוותר יותר מדי.
היעזרו במידע בהפעלה: האם אפשר להשתנות? העוסקת בשאלות: "האם אפשר להשתנות? האם תמיד אנחנו צריכים להישאר בדיוק כפי שאנחנו?