רקע
לסכסוכים יש נטייה להסלים. די בכך שאחד הצדדים אומר משהו שמרגיז את האחר, כדי שהאחרון ייעלב וישיב באותה המטבע והסכסוך יחריף. כל סכסוך בין תלמידים שיש לו פוטנציאל של הסלמה עלול להיגרר לאלימות. אלימות בבית הספר מוגדרת בעולם כמגפה(Barron, 2001), ותכניות חינוכיות רבות עוסקות במניעתה. יש תכניות שעוסקות במניעת האלימות ויש שעוסקות בשורשי האלימות. ניהול קונפליקטים הוא אסטרטגיה שפוטנציאל ההצלחה שלה עצום, מפני שהיא אינה עוסקת בכאן ועכשיו ואינה עוסקת במניעי האלימות, אלא בדרכים לפעילות משותפת ולחיים משותפים למרות חילוקי הדעות [1].
[1] צוטט מתוך: צדקיהו שלמה, פישרמן, שרגא, עילם נורית, חבצלת רונן (עורכים), חינוך כיתה, מכון מופ"ת, סדרת תמה, 2008, עמ' 144-120. נדלה בתאריך 09.07.2013.
מהאתר: https://portal.macam.ac.il/ArticlePage.aspx?id=1887