מערך שיעור
לְכַבֵּד שִׂיחָה שֶׁל אֲחֵרִים
צוות למידה חברתית-רגשית-SEL, מטח, בשיתוף צוות הקרן לקידום מקצועי בהסתדרות המורים

איך אפשר לשאול שאלה מבלי להתפרץ לשיחה שמתקיימת?

סיפור חברתי מלווה בדף פעילות דיגיטלי לילדים ובני נוער על רצף האוטיזם.

רקע

הסיפור המצורף כאן הוא חלק מפרויקט "בין חברים" הכולל מאגר סיפורים חברתיים לילדים ולבני נוער על הרצף האוטיסטי.

ילדים עם אוטיזם מתקשים בלמידה ספונטנית של מיומנויות, כללים וקודים חברתיים. בני גילם שאינם על הרצף לומדים את הקודים החברתיים תוך כדי הניסיון והאינטראקציות החברתיות, בלא שיזדקקו להנחיה מפורשת, ואילו לילדים עם אוטיזם יש קושי מיוחד בלמידה מהסוג הזה. הקשיים באים לידי ביטוי הן ברמת הפענוח וההבנה של מצבים חברתיים, והן ברמת התגובה וההתנהגות המתאימים למצבים השונים. לילדים עם אוטיזם יש קושי ביכולת לתאוריית התודעה (Theory of mind), הבא לידי ביטוי בקושי להבין את נקודת המבט של הזולת ובקושי להבין שלזולת יש מחשבות ורגשות שונים משלהם, המשפיעים על התנהגותו.

בעזרת סיפורים חברתיים אפשר ללמד תלמידים על הרצף האוטיסטי להבין מצבים ולשפר את התנהלותם בעולם החברתי. הסיפורים שמים דגש על הצד החיובי ואינם שיפוטיים. הצגת המצבים בדרך סיפורית מקילה על התלמידים להבין אותם ומספקת להם חוויית למידה מהנה.

עוד על מאגר "בין חברים"…

לחצו להמשך קריאה
הקטן