מאמר
מדריך פרקטי לשיפור מיומנויות חברתיות
רונית רכטשפן

האם ילדך נמנע מפעילויות כיתתיות וחברתיות לאורך זמן? מסתגר בבית? האם הוא יודע לפתור קונפליקטים עם ילדים אחרים? האם הוא מסוגל לייצר קשרים אינטימיים עם בני גילו? אם ענית לרוב התשובות הללו בחיוב, כנראה שילדך זקוק לחיזוק במיומנויות החברתיות שלו, והוא לא לבד! בדור הטכנולוגי של היום, יותר ויותר ילדים מתקשים לפתח מיומנויות חברתיות וזקוקים לעזרה ולתיווך. רונית רכטשפן, מטפלת בדרמה-תראפיה ממרכז תמר במדריך פרקטי מפורט לשיפור מיומנויות חברתיות.

תוכן

מיומנויות חברתיות הן כישורים ויכולות המאפשרים התנהגות חברתית הולמת, המתבטאת ביכולתו של הילד למלא אחר ציפיות החברה, לבנות קשרים חברתיים מספקים עם בני גילו, להסתגל לדרישות המציאות ולקבל החלטות מתאימות בהקשרים רגשיים, חברתיים וערכיים.

הדרך היעילה ביותר לעבוד על מיומנויות חברתיות היא באמצעות עבודה קבוצתית, המלווה על ידי מטפל מקצועי. המטפלים במרכז תמר משתמשים בכלים של הבעה ויצירה, המאפשרים ביטוי עצמי אותנטי ומייצרים עבור המשתתפים חוויה של מרחב בטוח, בו יכולים לעלות הדברים המציקים להם.

הקבוצה היא מעבדה של החיים, אלא שבאמצעות התיווך של המנחה מתאפשר תיקון מסוים. המנחה רואה את הקשיים, נותן להם ביטוי ומקנה למשתתפים דרכי פעולה שיכולות לקדם ולהעשיר את ארגז הכלים שלהם בנושא הוויסות העצמי, קריאת הסיטואציה החברתית ודרכי התמודדות מותאמות יותר עם קונפליקטים.

להמשך קריאת המאמר באתר "את זה, העשרה ערכית לילדים".

ביבליוגרפיה

המאמר באדיבות פורטל התוכן המקצועי להורים וילדים "את זה"

לחצו להמשך קריאה
הקטן