תוכן
הקדמה – סקר לניסוח עקרונות מנחים לחינוך מיני
במסגרת תהליך ההתפתחות המינית, מתחוללים בתחילת העשור השני לחיים שינויים פיזיולוגיים, הורמונליים ופסיכולוגיים. במקביל, גוברים החשק המיני והמשיכה המינית וישנם שינויים בשיעורי ההתנסויות המיניות ובאופיים (הראל-פיש ושות', 2014 ;Commendador, 2010; DeLamater & Friedrich, 2010; Miller & Benson, 2002 ). לפיכך, חשוב כי יתקיים ליווי חינוכי ורגשי הולם של תהליכים סוערים אלה. ואולם, הנתונים שיש בידי המחקר על דרמה זו מלמדים כי המוקדים והמועדים שלה משתנים, בין היתר, במקביל לשינויים הטכנולוגיים המהירים (למיש, ריבק ואלוני, 2009; הרדוף ושות', 2012). על כן קיימת חשיבות רבה להישענות על תוצאותיו של סקר עדכני, המאפשר התייחסות עכשווית לצרכי המתבגרים. במאמר זה אנו מבקשות להציע עקרונות מנחים לחינוך מיני המותאם לצרכי בני הנוער בישראל כיום. זאת באמצעות דיון המתבסס על ממצאי סקר שערכנו בשנת 2015 בקרב צעירים המתייחס למיניותם כנערים וכנערות בישראל בשנים האחרונות.