רקע
בפעילות זאת התלמידים יחשבו על הצעות לשיפור אקלים בית-הספר, ויפנו את הצעותיהם להנהלת בית-הספר, באמצעות כתיבת מכתב רשמי.
הפעילות עוסקת בהצעות יצירתיות לשיפור אקלים בית-הספר.
בפעילות זאת התלמידים יחשבו על הצעות לשיפור אקלים בית-הספר, ויפנו את הצעותיהם להנהלת בית-הספר, באמצעות כתיבת מכתב רשמי.
א. חינוך חברתי – שיפור האקלים בכיתה באמצעות הצעות לשיפור האקלים
ב. חינוך לשוני – כתיבת הצעות
– כתיבה של מכתב רשמי
– העשרה של אוצר המילים
שימו לב בכל שלב בפעילות לחינוך החברתי ולחינוך הלשוני.
הפעילות עוסקת בהצעת הצעות יצירתיות לשיפור אקלים בית-הספר באמצעות:
א. הצעות של פתרונות לשיפור אקלים בית-הספר.
ב. כתיבת מכתב רשמי.
א. דיון מקדים לעבודה בדף לתלמידים – התלמידים יעלו הצעות לשיפור אקלים בית-הספר, שירצו להפנות אל הנהלת
בית-הספר במכתב רשמי. היעזרו בשאלות הבאות:
1. אילו הצעות יש לכם לשיפור אקלים הכיתה ובית-הספר?
הערה: המטרה אינה לבקר את ההנהלה, אלא להציע הצעות חדשות, אשר יערבו את התלמידים בעשייה למען שיפור
האקלים.
2. האם כל דבר ראוי לכתוב במכתב רשמי אל ההנהלה?
3. מה הם החסרונות והיתרונות של מכתב רשמי?
4. למי עוד ובאילו דרכים נוספות ניתן לפנות לגורמים שונים בבית-הספר?
ב. חלקו את התלמידים לקבוצות. כל קבוצה תקבל את הדף לתלמידים.
ג. משך הזמן למילוי הדפים, לכתיבת המכתב ולדיון בכיתה: שני שיעורים
1. בקשו מהקבוצות להציג את המכתבים שלכם.
2. בחרו עם הכיתה מכתב או שניים הראויים להישלח להנהלה.
המלצה:
רצוי לשתף בפעילות גורמים נוספים, כגון: הנהלת בית-הספר, כדי לקבל את הסכמת ההנהלה לתהליך המוצע.
הישג נדרש 2 – כתיבת טקסטים למטרות שונות ולנמענים שונים
כתיבה בתבנית (מכתב רשמי) תוך הצגת נקודות מבט שונות