רקע
הפעילות עוסקת בנושא העמידה מהצד סביב הסרטון "נועם כבר לא לבד – לא עומדים מהצד".
פעילות מתוקשבת בנושא עמידה באמצעות הסרטון "נועם כבר לא לבד – לא עומדים מהצד".
הפעילות עוסקת בנושא העמידה מהצד סביב הסרטון "נועם כבר לא לבד – לא עומדים מהצד".
1. התלמידים ילמדו מהי עמידה מהצד.
2. התלמידים ילמדו דרכי תגובה אפשריות כאשר הם נתקלים באלימות ויחשבו כיצד הם מגיבים כיום לאלימות.
עמוד 1 – עמידה מהצד
התלמידים יקראו את הכתוב בעמוד לגבי עמידה מהצד. בררו עם התלמידים אם יש להם הערות או שאלות לגבי הכתוב.
עמוד 2 – איך אני הייתי מגיב?
יש סבירות גבוהה שתתערבו ותעזרו לכל ילד שתראו שמציקים לו. אכפתיות לסובב אתכם ומעורבות הן תכונות שיוכלו לתרום לכם הרבה בחייכם. המשיכו כך!
עמוד 3 – סרטון
עמוד 4 – אייל עומד בצד
התלמידים יענו על השאלות בעמוד. לאחר מכן מומלץ לבקש מהם שישתפו בתשובותיהם ושינמקו אותן. בקשו מהתלמידים להסביר כיצד לדעתם הרגיש נועם כאשר חברו אייל עמד מהצד ולא סייע לו.
עמוד 5 – אייל ונועם מדברים
התלמידים יכתבו טקסט לשיחה בין אייל ונועם על הרגשות שלהם ועל מעמדם בכיתה. במידת הצורך ניתן להנחות את התלמידים על פי השאלות הבאות:
1. מה אומר אייל לנועם לגבי מה שקרה בשיעור אנגלית? כיצד אייל מסביר את העובדה שלא סייע לו?
2. מה אומר נועם לאייל? האם הוא מבין את אייל? האם הוא כועס עליו?
3. כיצד הם מסכמים את השיחה? האם הם משלימים?