וידאו
פרפר נחמד – "דברי חכמים בנחת נשמעים"-פעילות מלווה לפרק 121
דינה ציונית, שלמה זיס וצוות החינוך החברתי במטח בשיתוף הקרן לקידום מקצועי

שבי כועס על אוזה שלקחה ממנו את העיפרון האדום ולא החזירה. הוא צועק ולא מוכן לגשת אל אוזה כדי לבקש ממנה.

רקע

שבי כועס על אוזה שלקחה ממנו את העיפרון האדום ולא החזירה. הוא צועק ולא מוכן לגשת אל אוזה כדי לבקש ממנה. הוא דורש שהיא תבוא אליו ותחזיר לו את העיפרון.

דודו מתנדב להביא את אוזה, אבל אז שבי נזכר שהצבע אינו אצל אוזה אלא אצל נולי. הוא מבין שטעה, אך מתחמק במקום להתנצל.

אמירת סליחה היא ביטוי של נימוס אלמנטרי, וחשוב לחנך את ילדינו לומר סליחה כשצריך, בדיוק כשם שעליהם לומר תודה ובבקשה. בקשת הסליחה גורמת לנו להכיר ברגשות האחר ולכבד אותם, וגם להכיר בכך שזה בסדר לעשות טעויות לפעמים. ניתן לתקן ולהצטער על דברים שנעשו.
(מתוך "תבקש סליחה"; ללמד ילדים להתנצל באמת, פרופ' עמוס רולידר ואפרת מונשרי גורן. פורסם ב-ynet: 12.09.13, 09:40)

 

הנחיות

צפו בחלק מהפרק "פרפר נחמד – דברי חכמים בנחת נשמעים", פרק 121 (עד 5:20)

שאלו:
מה דעתכם על התנהגותו של שבי?
כיצד יכול היה לבקש את העיפרון מאוזה בדרך אחרת?

כששבי גילה שטעה, הוא לא התנצל ורק ניסה להתחמק. הפנו את תשומת לבם של הילדים למבוכה של שבי לאחר שגילה שטעה. לפעמים מסתבכים יותר כאשר מסרבים להודות בטעות ולהתנצל.

איך לדעתכם היה מרגיש שבי אם היה מתנצל?

מה היה עשוי לקרות?

תנו עצות לאדם שטעה ורוצה להתנצל.

סיכום: אספו את העצות של הילדים ותלו על הקיר.

 

באדיבות הטלוויזיה החינוכית

לחצו להמשך קריאה
הקטן