הנחיות
היום נדבר על הקורונה. תוכלו להיעזר במידע הנמצא ברקע לפעילות זאת כדי לספר לתלמידים.
פתיח
- האם אתם מכירים את אפקט הדומינו?
למורה: אפקט הדומינו קשור למשחק עם אבני דומינו העומדות בשורה אחת ארוכה. אם נופלת אבן דומינו אחת היא מפילה גם את האבן שאחריה, ולכן הפלת האבן הראשונה מביאה להפלת כל הטור של אבני דומינו.
נצפה בסרטון: https://vimeo.com/398094791
- כיצד בא לידי ביטוי בסרטון אפקט הדומינו?
- למורה: האפקט קרוי על שם התהליך המתרחש בשורה ארוכה של אבני דומינו.
פירוש "אפקט הדומינו" הוא ששינוי מסוים, קטן בפני עצמו, יכול להשפיע על סביבתו הקרובה ולהביא את השינוי גם אליה, וזו תשפיע על הסביבה שלה וכך הלאה. כלומר, שינוי אחד קטן יכול לגרום לשינויים רבים שיש להם השפעה גדולה על סביבתם הקרובה והרחוקה.
- כיצד לדעתכם הסרטון קשור להתפשטות מגפת הקורונה?
- חִשבו על עצמכם ועל הסביבה הקרובה שלכם. כיצד נוגע אפקט הדומינו לכם, באופן אישי?
הצעות לפעילות:
- שִלחו לתלמידים את הסרטון לצ'אט הכיתתי.
- התלמידים יכתבו לעצמם שני רעיונות כיצד לעצור את אפקט הדומינו כדי למנוע את התפשטות הנגיף.
- בקשו מהתלמידים לכתוב טקסט טיעוני בשאלה על מי מוטלת האחריות העיקרית למניעת התפשטות הקורונה. האם זו אחריות אישית של כל אדם, או של החברה כולה, ואולי של הממשלה?
- התלמידים יוכלו ליצור בעצמם סרטון שממחיש את אפקט הדומינו ואת אפשרות ההדבקה באמצעות שימוש בספרים או בעפרונות וכדומה.
התלמידים ישתפו את הרעיונות המצולמים שלהם בצ'אט הכיתתי.
קרדיט סרטון: Juan Delcan| Safety Match
קרדיט תמונה:Peggy_Marco / pixabay.com