הנחיות
בפעילות זאת נעסוק בנושא האפליה הגזעית באמצעות:
1. עיסוק בשלוש פרשות בנושא האפליה הגזעית מן המציאות בישראל
2. תיאור מקרה של אפליה גזעית בכיתה
3. יצירת כללים למניעת אפליה גזעית בכיתה
הפעילות
א. חלקו לתלמידים את הדף לתלמידים.
ב. משך הזמן למילוי הדף לתלמידים והדיון בכיתה: כ-45 דקות
ג. דיון – קיימו דיון בכיתה בעקבות הדף לתלמידים. היעזרו בשאלות הבאות:
1. האם שלוש הפרשות שקראתם, מספרות על אפליה גזעית? מי מופלה בכל פרשה? במה האפליה מתבטאת?
2. האם גם אצלנו (בכיתה או בבית-הספר) יש אפליה גזעית? ספרו על כך.
3. כיצד, לדעתכם, ניתן להתמודד עם התופעות שהזכרתם?
ד. מניעת אפליה גזעית בכיתה
1. התלמידים יציגו לכיתה את הכללים שהציעו.
2. כתבו אותם על הלוח ובחרו, עם התלמידים, את חמשת הכללים הטובים ביותר.
3. כתבו את חמשת הכללים על פלקט גדול, ותלו אותו בכיתה.