תוכן
הנחות היסוד:
1.1 בית-הספר צריך ויכול לחנך למניעת אלימות, במיוחד ע"י יצירת אקלים חינוכי מיטבי.
1.2 תכנית העבודה של ביה"ס תושתת על אבחון ומיפוי באמצעות הכלי שפותח ע"י שפ"י – שאלון אח"מ – אקלים חינוכי מיטבי (ראה בהמשך).
1.3 ככל שתוטמע בביה"ס מדידה שיטתית של גילויי אלימות, כן תגבר ותועמק פעילות ביה"ס לשיפור המצב, כי הידיעה במה אנו נמדדים מחזקת את המכוונות לפעילות בתחומים הנמדדים.
העיקרון העומד בבסיס המדידה: ביה"ס בהשוואה לעצמו לאורך ציר-הזמן במטרה לחתור לשיפור מתמיד, ולכן יועברו השאלונים מדי בשנה בשנה.
1.4 האבחון הוא נדבך הכרחי במעגל הדינמיקה לשיפור מתמיד.
הדינמיקה לשיפור מתמיד כוללת ארבעה נדבכים:
א. אבחון ארגוני – S.W.O.T
STRENGTH – נקודות חוזק
WEAKNESS – נקודות חולשה
OPPORTUNITY – הזדמנויות
THREAT – איומים
ב. תכנית פעולה – לאור ממצאי האבחון
ג. יישום בפועל של התכנית
ד. משוב והערכה מעצבת ומסכמת