תוכן
דרכי פעולה:
הפעולה נעשית בכמה מישורים אשר ביחד יוצרים את המכלול:
א. שיעורים של 'שפת הקשב' בתוך מערכת השעות הבית ספרית המשלבים בתוכם מדיטציה, דמיון מודרך ויוגה. שיעורים אלה מטרתם לאפשר לתלמידים מודעות גבוהה לגוף ולרגש.
ב. פתיחת בוקר בכיתות על ידי מורות בית הספר במדיטציה או דמיון מודרך. בשיעורים אלה נותנים התלמידים ביטוי לרגשותיהם ומבחינים בכך שבידם הכוח לבחור כיצד להרגיש בכל רגע נתון.
ג. הפרדת זמני ההפסקות בין השכבות השונות.
ד. היעדר צלצולים לאורך כל היום, כדי לפתח אחריות אישית של התלמידים.
א. שיעורים של 'שפת הקשב' בתוך מערכת השעות הבית ספרית המשלבים בתוכם מדיטציה, דמיון מודרך ויוגה. שיעורים אלה מטרתם לאפשר לתלמידים מודעות גבוהה לגוף ולרגש.
ב. פתיחת בוקר בכיתות על ידי מורות בית הספר במדיטציה או דמיון מודרך. בשיעורים אלה נותנים התלמידים ביטוי לרגשותיהם ומבחינים בכך שבידם הכוח לבחור כיצד להרגיש בכל רגע נתון.
ג. הפרדת זמני ההפסקות בין השכבות השונות.
ד. היעדר צלצולים לאורך כל היום, כדי לפתח אחריות אישית של התלמידים.
ה. השתלמות ותמיכה רצופה במורות כדי לסייע בידן להפעיל את עקרונות התכנית בכיתות.
תוצאות:
התחלנו את התוכנית לפני שש שנים. במהלך שנים אלה אנו חשים בשינוי באנרגיות מרגע בו נכנסים לבית הספר. אורחים הנכנסים מבחוץ מדווחים על אווירה נינוחה ורגועה המורגשת באוויר. מעבר לכך, אנו עדים עובדתית להפחתה משמעותית באלימות בבית הספר ולשינוי תרבותי הבא לידי ביטוי גם בשפה וגם בהתנהגות התלמידים באירועים שונים כמו הצגות וטקסים בית ספריים.