מערך שיעור
יעל לומדת לשמור על גופה
צוות האתר בשיתוף צוות הקרן לקידום מקצועי

הצגה יעל לומדת לשמור על גופה מוצגת בגני ילדים ומטרתה ללמוד עם הילדים מהו מגע מותר ומהו מגע אסור, כיצד להגיד "לא" למגע אסור, על ההבדל בין סוד טוב לרע ולמי לפנות בשעת מצוקה. ההצגה נכתבה על ידי ובוימה על ידה.

רקע

הנושאים שעולים בהצגה הם נושאים שבדרך כלל לא מדברים עליהם עם ילדים קטנים, אך חשוב מאוד להעלות אותם לפני השטח. ההרגשה בסוף ההצגה היא שטוב וחשוב שיש מי שמדבר על כך בגלוי ומעביר את המסרים לילדים בדרך ברורה וגלויה.

הנחיות

הצגה יעל לומדת לשמור על גופה מוצגת בגני ילדים ומטרתה ללמוד עם הילדים מהו מגע מותר ומהו מגע אסור, כיצד להגיד "לא" למגע אסור, על ההבדל בין סוד טוב לרע ולמי לפנות בשעת מצוקה.

התפאורה מורכבת מדמויות עשויות בד של שני ילדים שלובשים רק בגד ים, המסתיר את האיברים הפרטיים שלהם – פין, פות, חזה וישבן (כך אומרים את שמות האיברים הפרטיים במלים יפות). יעל, הדמות בהצגה, חוזרת ומדגישה, באמצעות שירים, אירועים ודמויות המלוות את ההצגה, כמה מסרים מרכזיים – הגוף שלי הוא רק שלי; מותר וצריך לומר "לא" אם מישהו רוצה לגעת באיברים הפרטיים שלנו או מבקש מאיתנו לגעת באיברים הפרטיים של מישהו אחר; וסוד רע צריך לספר אותו למבוגר שיכול לעזור; למי מותר לגעת בנו (אצל הרופא, או אם אבא ואמא רוחצים אותנו או מטפלים בנו) ומתי אסור; אסור לגעת באיברים הפרטיים של מישהו אחר גם אם הוא מבטיח הבטחות, או דורש זאת מאיתנו; אסור לגעת באיברים פרטיים של מישהו אחר גם אם הוא מסכים לזה ועוד.

יעל מעבירה את המסרים באמצעות סצנות מוכרות מעולם הילדים – בייביסיטר מבוגר יותר, משחק ברופא וחולה, בדיקת רופא, מקלחת.

יעל גם מתלבטת עם הילדים ושואלת – האם מותר לרופא לגעת באיברים הפרטיים שלנו? האם מותר לשחק ברופא וחולה ולתת לילד זריקה בטוסיק, גם אם הוא מסכים לזה? האם צריך להסכים לגעת באיברים הפרטיים של הבייביסיטר אם הוא מבטיח לתת מתנות?

קישורים

*  אתר האינטרנט  של תיאטרון "החברים של יעל".

המלצות לפעילות סביב ההצגה יעל לומדת לשמור על גופה.doc

לחצו להמשך קריאה
הקטן