הנחיות
שאלו את הילדים:
האם אתם זוכרים את קיפי? קיפי הגיע לבית הספר בפעם הראשונה לכיתה של רינת.
לפני הצפייה בהמשך הסרטון, שאלו:
מה, לדעתכם, יעשה קיפי בבית הספר?
צפו בסרטון מדקה 3.32 עד 7.25. לאחר מכן שאלו:
באילו דברים חדשים פגש קיפי בבית הספר?
(צלצול, ישיבה בשיעור, כתיבה במחברת, יציאה להפסקה וחזרה מהפסקה)
פעילות: עוזרים לקיפי להכיר את בית הספר.
תמונות של פריטים הקשורים ללימודים בבית הספר. פזרו את התמונות על הרצפה. ניתן להדביק סקוץ' ולהצמיד ללוח התוכן.
קראו לילדים את המשפטים, ובקשו מהם להתאים את הפריט למשפט.
מי אני?
- בי כותבים את מה שהמורה כתבה על הלוח… (מחברת)
- בכל ערב מכניסים לתוכי את המחברות, את הספרים ואת הקלמר… (ילקוט)
- צריך אותי כדי לכתוב במחברת… (עיפרון)
- בעזרתי משרטטים קווים ישרים… (סרגל)
- אני הבית של העפרונות, המחק, המחדד, הסרגל והצבעים… (קלמר)
- בהפסקת 10:00 הבטן כבר מקרקרת? אז מוציאים אותי מהילקוט ואוכלים… (ארוחת בוקר)
- בנו אפשר לקרוא, וללמוד מכך דברים מעניינים ומפתיעים… (ספרים)
- כשנשמע צלצול ההפסקה, רצים אליי בשמחה… (חצר בית הספר)
לסיכום
מה, לדעתכם, יספר קיפי ליונה?
איך אתם מרגישים לקראת כיתה א?