שאלה ותשובה
קשר בין מורה ותלמיד

שאלה בנושא קשר בין מורה ותלמיד.

חלי ברק שטיין פסיכולוגית חינוכית מומחית. מטפלת ומייעצת לילדים, הורים ומשפחות, מלווה מנהלים ואנשי חינוך. מעבירה הרצאות וסדנאות להורים ואנשי חינוך במסגרות שונות.
שאלה

שלום
יש לי תלמיד בכיתה א' שאני לא מצליחה לתקשר אתו. הוא לא משתף ולא מספר גם בשיחות אישיות…קשה לי לבחון את ידיעותיו כי הוא לא משתף פעולה. קשה לי לדעת מה הוא מרגיש כי הוא לא מביע את רגשותיו. כשאני ניגשת אליו לעזור לו או לבחון אותו הוא לא משתף פעולה בכלל. ניסיתי לבחון ע"י משחק (בכרטיסיות ולא דף עבודה רגיל) והוא שיתף פעולה באופן חלקי.
האם סיפרה שגם בבית הוא לא משתף והיא צריכה לשאול ולברר כדי שיספר. אשמח לקבל הדרכה איך אוכל לתקשר אתו איך אני יכולה לבדוק את ידיעותיו?
תודה מיכל.

תשובה

מיכל,
אין ספק שהמצב לא פשוט. בשלב זה של הכתה הילד ואת הייתם אמורים כבר לתקשר באופן שוטף. גם אם הוא ביישן מעט, או שמשהו מאיים עליו, הייתם כבר אמורים להתגבר על המכשול. האם שיתפת את היועצת , או את פסיכולוגית בית הספר בהתלבטות? דברי האם שגם בבית הוא הוא מסוגר, מעלה את ההשערה שיש כאן מצוקה של שהילד שצריכה התערבות חיצונית מעבר לך כמורת הכתה. כדאי שמישהו יעשה תצפית בכתה , ידבר עם האם, ינסה לדובב את הילד, ויבין מה מתרחש. לפי ההשערות שיעלו לגבי מהות הקושי אפשר יהיה לבנות תוכנית להתמודד עמו. אין טעם להמשיך במצב הקיים, שנדמה כתקוע. תתייעצי עם הצוות הטיפולי של בית הספר, הם אמורים לסייע לך.

בהצלחה,
חלי ברק שטיין
heliba@inter.net.il
www.hebpsy.net/barak

לחצו להמשך קריאה
הקטן