שאלה ותשובה
חרם בזמן החופש או שמא התעלמות (האם זה בכלל משנה)

שאלת של אם בנושא קשיים חברתיים של בתה בזמן חופשה.

ד"ר שרון זיו ביימן פסיכולוגית קלינית, מנהלת מקצועית פורטל בטיפולנט מקבוצת אינפומד
שאלה

בתי בוגרת כיתה ד' בעלת בעיות ויסות. דבר שגורם לה להיות במצוקה חברתית. משהו שהתפרץ באמצע השנה. סיימה את שנת הלימודים ב- 2 ארועים כיתתיים קשים.
נסיונות שלה להתקשר לבנות אחרות או אפילו מפגש מקרי בקניון נגמר במפח נפש, כי היא לא מצליחה ליצור קשר ולהיפגש עמם. הן נותנות תירוצים או פשוט מתעלמות.
ידוע שאמא אחת של בת בכיתה בעקבות ארוע אלים ניפחה את העניין ואין ספק שהילדים גם מודעים לנושא.
אם זו היתה שנת לימודים לפחות היתה מחנכת שמנסה לגשר ולעשות סולחה. פניה שלי להורים לא העלתה דבר.
מה עושים עכשו בחופשה ?

המחנכת לא הביעה התענינות לעזור בשבוע האחרון ללימודים ולכן אני לא מרגישה נוח בלהתקשר אליה עכשיו. מה עושים?

תשובה

אמא יקרה שלום רב,

זהו אכן מצב קשה מאד. הפתרון אינו פשוט.
לא כדאי לשלוח את ביתך לסיטואציות מהן תחזור פגועה.
את זמן החופש הייתי מציעה לעבור בתיווך שלכם כהורים: יציאות משותפות עם חברי משפחה, שכנים, חברות אולי חוגים. לא לעודד מפגשים בהם תחווה דחייה.
כבר ב 15.8 הייתי פונה ליועצת בית הספר ומבקשת פגישה דחופה עמה ועם המחנכת ומבקשת התערבותן. חשוב להתעקש על כך ולבקש מעקב תכוף.
חשוב לאתר אם אפשר שתי בנות נעימות שאינן במרכז העניינים של הכיתה ואולי עמן תחוש ביתך בטחון רב יותר. כמו כן, אני מציעה לאתר תחביב או חוג ולנסות לפתח עיסוק סביבו וקשר סביבו עם בנות נוספות. חשוב שמקור הקשר היחיד לא יהיה כיתה. אסור להרפות מנקודה זו וחשוב להתעקש עם בית הספר על פתרון והתערבות

מקווה שהייתי לעזר.
פעמים רבות מצבים כאלו משתנים בחלוף שנה, בהתחלף מורה בחלוף זמן, חשוב לחזק עד אז, לתאר הקושי כמצבי, כניתן לשינוי ולהימנע ככל הניתן מסיטואציות שלא יהיו בטוחות עבורה
בברכה,

ד"ר שרון זיו ביימן

לחצו להמשך קריאה
הקטן