הנחיות
שאלות לדיון
1. האם אתם יודעים מהו לחץ חברתי?
2. האם קרה שרציתם לעשות משהו, אך נתקלתם בקושי לעשות אותו רק בגלל שחבריכם היו נגדו?
3. כיצד ניתן להתגבר על לחץ חברתי?
4. כיצד הייתם אתם יוצרים קשר עם ילד או עם ילדה לקויי שמיעה?
5. האם לקות שמיעה עלולה לפגוע בחברות כלשהי?
6. איך אפשר להתגבר על מכשולי השפה והתקשורת?
הצעות לפעילות
1. איך מדברים עם דנה? – האם שמתם לב לדרכי התקשרות עם דנה, הילדה לקוית השמיעה?
צפו שוב בסרט, וכתבו כיצד האנשים הבאים יוצרים קשר עם דנה.
החברים של דנה לכיתה
|
|
דורון
|
|
אימא של דנה
|
|
2. כיצד אתם הייתם מדברים עם דנה?
____________________________________________________________
____________________________________________________________
3. לפניכם מספר תנועות ידיים בשפת הסימנים.
מה, לדעתכם, כל תנועה מביעה?
_____________ _____________ _____________ ______________
_____________ _____________ _____________ ______________
התמונות באדיבות התערוכה "הזמנה לשקט".
משתתפים: דנה – סיון עמר, דורון – ערן בל
בימוי: טימור אוזלנר
הפקה: סילבן ביגאלזיין
בעלי זכויות: מדינת ישראל, משרד החינוך התרבות והספורט, המזכירות הפדגוגית, המטה ליישום שנהר קרמניצר, אגף המפמ"רים, הפיקוח על הוראת התקשורת והקולנוע, האגף לחינוך לערכים, ירושלים, תשס"ו, בסיוע עמותת להב – שרון גרינברג