הנחיות
צפו בסרט עם התלמידים. בסיום הצפייה בסרט, חלקו את התלמידים לשלוש קבוצות.
בקשו מכל קבוצה לרשום חמש סיבות מדוע לדעתם דניאל לא צריך לספר את מה שהוא יודע וחמש סיבות מדוע לדעתם הוא צריך לספר את מה שהוא יודע.
לאחר מכן בקשו מן הקבוצות להציג את סיבותיהן במליאה, וקיימו דיון בנושא עם כל התלמידים.
שאלות לדיון
א. מה דעתכם על תגובתו של דניאל לאמירה של חברתו לכיתה, שהוא צריך לשתף את המחנכת במה שהוא יודע?
ב. מה אתם הייתם עושים במקומו של דניאל?
ג. האם נתקלתם פעם במצב כזה? מה עשיתם?
ד. האם אתם מכירים מישהו שנתקל במצב כזה?
ה. מה, לדעתכם, יכול לעזור לדניאל לספר למחנכת הכיתה את מה שהוא יודע?
פעילות לתלמידים
- בקשו מכל תלמיד לבחור את אחת הדמויות הראשיות, דניאל, יוסי או דני.
- בקשו מהתלמידים לכתוב מכתב לדמות שבחרו, ולפרט בו מה דעתם על מה שקרה, כיצד היה אפשר למנוע זאת, או מה הם חושבים שהדמות צריכה לעשות כעת.
- לאחר מכן, בקשו מתלמידים מתנדבים לומר למי כתבו ומדוע, ולהקריא לכיתה את מכתבם.