הנחיות
(פעילות זאת ניתן לקיים גם בכיתות מחשב.)
1. כתבו במרכז הלוח את המילה סובלנות.
א. שאלו: מהי, לדעתכם, סובלנות?
ב. כתבו את התשובות מסביב למילה.
1. חלקו את התלמידים לזוגות.
2. תנו להם את קטעי האירועים או אפשרו להם לבחור מתוך הרשימה המוצעת.
3. כל זוג יעצב שלט תמיכה או מחאה נגד האירוע.
4. בקשו מהתלמידים לשתף ולספר על אירועים שחוו, של חוסר סובלנות שגילו אנשים או קבוצות כלפי אחרים.
(פעילות בדף לתלמידים)
5. לסיכום, שאלו: איך סובלנות (או אי-סובלנות) מתבטאת אצלנו בכיתה?
6. אספו את הלוגואים, שעיצבו התלמידים, ותלו אותם בכיתה.
הפירוט המלא של הפעילות:
בחדר מחשבים כל זוג ישב ליד מחשב.
1. לפניכם קישורים של אירועים מתוך העיתונות ותיאורים של האירועים.
הציגו אותם לתלמידים.
לעבודה במחשבים הכינו קובץ של הקישורים (ראו בהמשך).
2. כל זוג יבחר אירוע אחד, יקרא אותו, ויעבוד עליו.
שאלו על כל אירוע :
א. על איזו אוכלוסייה מדובר?
ב. האם החברה מגלה סובלנות או אי-סובלנות כלפי האוכלוסייה המתוארת? במה זה מתבטא?
ג. מי, לדעתכם, אחראי על שיפור המצב בכל אירוע של חוסר סובלנות?
ד. האם אנו, התלמידים, יכולים לפעול לשפר את המצב?
ה. מה אנו יכולים לעשות? הציעו הצעות לכל אירוע.
הקישורים
נכים – לא בבית-ספרנו , ynet, שושנה חן
יוזמה לקירוב בין תלמידים עיוורים לרואים , מערכת וואלה!
קטעי העיתונות
נכים – לא בבית-ספרנו, ynet, שושנה חן
אף אחד מ-61 בתי-הספר היסודיים והתיכוניים, שבדקו עבורנו סוקרי המרכז למחקרים צרכניים…, איננו נגיש לנכים בצורה ראויה. תלמידים נכים נאלצים להתמודד עם גרמי מדרגות, עם דלתות צרות, עם שבילים בלתי עבירים, עם שירותים בלתי מתאימים ועם כניסות בלתי אפשריות למתחם בית-הספר עצמו. אף אחד מבתי-הספר שבדקנו, לא עמד בתקנות המחייבות מוסדות ציבור בכל הקשור לסידורי נכים.
יוזמה לקירוב בין תלמידים עיוורים לרואים, מערכת וואלה!
במסגרת פעילות המתרחשת פעם בשבוע, עורכים תלמידים רואים ותלמידים עיוורים ערבי שיחות, ורוכבים יחד על אופניים דו מושביים. הם אפילו צופים יחד בסרטים, כאשר הילדים הרואים מסייעים לעיוורים בהמחשת התמונות.