מאמר
אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים: מבט פסיכואנליטי על התמודדות עם פרידות ועם שינויים
טלי פרנקל-הוכמן

מדוע פרידות, שינויים ומעברים קשים לנו כל כך? ומה מסביר את ההבדלים הרבים באופן בו כל אחד מאיתנו מגיב לחוויות מסוג זה? המאמר מתייחס לשאלות הנוגעות להתמודדות עם פרידות ועם שינויים, כמו גם להבדלים בין אישיים ביכולת ההסתגלות, תוך שילוב של תיאוריות פסיכואנליטיות יחד עם הניסיון הפרטי של טלי פרנקל-הוכמן, מחברת המאמר, בנסיעה לרילוקיישן עם משפחתה.

תוכן

במילים אלו נפתח סיפורו של דוקטור סוס, "אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים". בכתיבתו הרגישה והמדויקת, מזמין דוקטור סוס את הקורא להציץ לרגע פרטי ומיוחד במערכת היחסים בין הורה לילד, רגע בו עומדים השניים לפני פרידה. על פניו מעודדת הדמות ההורית את הילד לצאת אל העולם, לחקור אותו ולהגשים את משאלותיו. אולם בין השורות, מחזיק בתוכו הסיפור עולם ומלואו של פנטזיות, חרדות ורגשי אשמה, גם של הילד היוצא אל העולם וגם של ההורה, המשלח לשם את ילדו.

כאשר יצאתי מבית הוריי והתגייסתי לצבא קיבלתי במתנה את ספרו של דוקטור סוס. לימים קיבל הסיפור תחייה מחודשת בתוכי כשנסעתי עם בן זוגי ועם שלושת ילדינו לרילוקיישן, מעבר שהתגלה כהרפתקה לא קטנה. תקופת המעבר הייתה מטלטלת וסוערת וכל אחד מבני הבית הגיב לשינוי בהתאם לאישיותו ולשלב ההתפתחותי בו הוא נמצא. בתקופה זו התעוררו בי שאלות על היכולת של הנפש להתמודד עם פרידות ועם שינויים.

לקריאת המאמר המלא

ביבליוגרפיה

פרנקל-הוכמן, ט. (2020). אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים: מבט פסיכואנליטי על התמודדות עם פרידות ועם שינוייםפסיכולוגיה עברית. אוחזר מתוך https://www.hebpsy.net/articles.asp?id=3972

לחצו להמשך קריאה
הקטן