הנחיות
הסרט המגשרים מזמן דיון בנושא דרכים להתמודד עם תופעת האלימות.
הסרט מציג בעיה של סיון: בן, תלמיד כיתתה, מציק לה ללא הרף. גם לאחר התערבות המחנכת ומנהלת בית-הספר הוא ממשיך להציק לה.
א. במקרים רבים דווקא המציקים מקבל תשומת לב יותר מן הקורבנות. איך אפשר להתמודד עם בעיה זאת?
ב. הבעיה של סיון מוכרת לנו. לגילויי אלימות ולהצקות יש ביטויים שונים. אילו ביטויים של אלימות אתם מכירים?
ג. בית-הספר בחר להתמודד עם תופעת האלימות על-ידי שיתוף תלמידים, אשר מונו לתפקיד מגשרים, ועל-ידי האצלת אחריות להם. איך עוד אפשר לפתור בעיות אלימות?
שאלות לדיון
1. בן וחבריו מציקים לסיון. סיון מרגישה אומללה. מדוע, לדעתכם, היא מרגישה כך?
2. מה נוכל לעשות כדי לעזור לסיון?
3. הסיסמה בבית-הספר היא: "יש גישור – יש חברים!"
דונו בשאלה:
(אם יש בבית-ספרכם ועדת גישור) האם ועדת הגישור אכן מצליחה לפתור בעיות של אלימות?
(אם אין בבית-ספרכם ועדת גישור) האם, לדעתכם, תלמידים יכולים לסייע בפתרון בעיות של אלימות והצקות בבית-הספר? כיצד?
הצעות לפעיליות
1. א. קיימו את השיעור בחדר מחשבים, כדי שהתלמידים יוכלו לצפות בסרט שוב, ולהתעכב על הפרטים ועל הרמזים שבו.
ב. עבודה בזוגות – כל זוג יושב ליד מחשב אחד.
2. כל זוג יכתוב בקובץ word סיפור המשך לסרט.
(הפניה למדור 'אני והחבר'ה': כותבים סיפור
3. התלמידים יציעו דרכים נוספות לגישור בין תלמידים.