הפעילות
כמה טיפים לשיחה בכיתה בעקבות גל הטרור:
האמינו ביכולת ההתמודדות של הילדים: ככל שתאמינו בחוסן של הילדים וביכולתם להתמודד, כך ייטיבו הילדים לגייס את כוחותיהם.
דברו עם הילדים על תחושותיהם. שאלו:
-מה מרגיע אתכם כשאתם בלחץ? אולי פעילות גופנית, אולי מפגש עם חברים או עם בני משפחה. חשבו יחד על אמצעים
להרגעה.
-היזכרו במצב שהלחיץ אתכם בעבר. כיצד התמודדתם איתו? מה עזר לכם?
חשוב לשדר לתלמידים מסרים של אופטימיות ותקווה, להעביר את המסר שזהו מצב זמני וכי גם הגל הזה יחלוף. ניתן לחבר אותם למצבים קודמים שנחשפו אליהם כמו ימי המבצע 'צוק איתן'. חשוב מאוד לא להיות לבד עם הדאגה, אם אתם מרגישים שאתם מתקשים לחזק, פנו לקבלת עזרה.
ניתן לקבל סיוע מן הגורמים הטיפוליים בבית הספר (יועצת, פסיכולוגית), ובמידת הצורך לפנות לשפ"ח העירוני או למוקד הפניות של נט"ל. אם מזהים רמת חרדה קיצונית אצל אחד הילדים, חשוב להסתייע באיש מקצוע טיפולי.
הקפידו על מסירת מידע מדויק: חשוב לשתף את הילדים במה שקורה בקצרה, ברמה המתאימה לגילם, לרמתם ההתפתחותית ולקרבתם לאירועים. יש להפריד בין שמועות לעובדות, ולמנוע הצפת מידע שאינה הכרחית.
(מתוך אתר 'מקום בטוח' ואתר משרד החינוך)
שאלות לדיון:
מה אתם יודעים על מה שקורה כרגע בארץ? איך שמעתם על מה שקורה?
איך אתם מרגישים עם מה שקורה? שתפו.
איך ההורים/אחים שלכם הגיבו לאירועים הקשים בימים האחרונים?
כיצד אנחנו בכיתה יכולים לחזק זה את זה? העלו רעיונות.
אנו מזמינים אתכם להיכנס לפעילות המוצעת באתר 'מקום בטוח'*:
כיצד נרגעים ביחד – שיתוף רגשי ותרגול מיומנויות הרגעה אישית
* האתר 'מקום בטוח' הוקם על ידי נט"ל – נפגעי טראומה על רקע לאומי, בשיתוף מטח – המרכז לטכנולוגיה חינוכית, במטרה לאפשר למורים לרכוש ידע, הבנה וכלים מעשיים בתחום בניית חוסן וההתמודדות עם מצבי לחץ ומשבר על רקע לאומי.