מאמר
ילדי בית הספר "יובלים" אומרים "לא לאלימות, כן לאהבה"
רינה צבע, יובלים צורן, המנהלת וצוות בית הספר

בית ספר "יובלים" בקדימה צורן, המשלב אלמנטים של ערכים דמוקרטיים והומניסטיים שיש להם ביטוי בחברת הילדים, מציג בפנינו שיר מרגש בו המסר הוא להיות יותר סובלניים, קשובים וחושבים.

תוכן

הרעיון

במסגרת פרויקט ייחודי של בית הספר אשר נקרא- "בואו נדבר על זה", קיים צוות יובלים בשיתוף הורים ותלמידים סדנה בנושא של פגיעה חברתית. השיח שנוצר תורגם במילותיו לשיר שהוקלט ואשר ניתן לצפות בו בתחתית הדף.

התפיסה החינוכית של בית הספר

בית-הספר משלב אלמנטים של ערכים דמוקרטיים והומניסטיים שיש להם ביטוי בחברת הילדים. הילדים ביובלים הם שותפים אמתיים בתהליכים בחיי החברה בבית-הספר, ומנהלת בית-הספר מאמינה בילדים שפועלים למען עצמם.

חברת הילדים מעודדת תרבות של מעורבות, של שייכות, של אחריות לשינוי חיובי, של כבוד הדדי ושל יזמות. הפעילות בחברת הילדים מעצימה אותם ותורמת לאקלים בית-ספרי מיטבי. במקביל בית-הספר מפעיל תכנית לשיפור האקלים הלימודי והחברתי בכיתה, באמצעות חיזוקים חיוביים לאחריות אישית של כל ילד וילדה ובאמצעות הפעלת חדר מיוחד להפוגה ולמנוחה – חדר פסק זמן. כל אלה נועדו ליצירת אקלים בית-ספרי מיטבי ולגיבוש קהילה אכפתית.

פרוייקט ייחודי

במסגרת פרויקט ייחודי של בית הספר אשר נקרא- "בואו נדבר על זה", קיים צוות יובלים בשיתוף הורים ותלמידים סדנה בנושא של פגיעה חברתית.
הצוות והתלמידים לא הסתפקו במילים !
צוות המורים יזם בשיתוף ילדי יובלים כתיבת שיר שישגרר את המסרים שעלו בסדנה.
למשימה החשובה גויסה חגית מעוז שכתבה את השיר הסופי והלחינה אותו.
הורים בעלי מעוף ששמעו על היוזמה הציעו להכין סרטון וידאו בו ישתתפו ילדי ביה"ס.

הורים רבים נרתמו והתוצאה לפניכם:

סרטון ילדי יובלים

שתפו והעבירו את המסר – "לא לאלימות כן לאהבה- הכל תלוי רק בנו".

מרגש שקהילה שלמה נרתמה לפרויקט במטרה לשנות מציאות.

ביבליוגרפיה

רינה צבע, מנהלת בית הספר

טלפון בי"ס: 09-8942026

לחצו להמשך קריאה
הקטן