רקע
התלמידים יערכו השוואה בטבלה בין שני תלמידים מועמדים לתחרות. באמצעות ההשוואה התלמידים יבדקו מה חשוב יותר – ציונים וידע רחב או התנהגות כלפי חברים.
בפעילות זו התלמידים יערכו השוואה בטבלה בין שני תלמידים מועמדים לתחרות, כדי לבדוק מה חשוב יותר: ציונים או התנהגות כלפי חברים.
התלמידים יערכו השוואה בטבלה בין שני תלמידים מועמדים לתחרות. באמצעות ההשוואה התלמידים יבדקו מה חשוב יותר – ציונים וידע רחב או התנהגות כלפי חברים.
א. חינוך חברתי – שיפור האקלים ומניעת אלימות בבית-הספר
ב. חינוך לשוני – התנסות בהשוואה
שימו לב בכל שלב בפעילות לחינוך החברתי ולחינוך הלשוני.
א. חלקו את הדף לתלמידים (זמן מומלץ: 45 דקות)
ב. שאלו את התלמידים:
1. במי אתם הייתם בוחרים: בשי או בשני? מדוע?
2. איזה שם נתתם לאירוע? מדוע?
3. מה הן המסקנות שלכם מן ההשוואה – מה חשוב יותר: ידע רחב וציונים גבוהים או התנהגות כלפי חברים? מדוע?
ג. רמת הדיון בכיתה ואופיו – במהלך הדיון התייחסו גם לפרטים הבאים:
1. הקשבה
2. השתתפות
3. דיון ושיחה ב"תורות"
(על-פי: להבין עניין, ספר הבנה והבעה לחטה"ב, מטח 2004. עמודים 166–167)
הישגים נדרשים
כתיבה בתבנית (השוואה) תוך הצגת נקודות מבט שונות.