מערך שיעור
עושים השוואה
פיתוח:נועה שפירא ושלמה זיס, ייעוץ:שרה ליפקין ותהילה גרינוולד בשיתוף הקרן לקידום מקצועי

בפעילות זו התלמידים יערכו השוואה בטבלה בין שני תלמידים מועמדים לתחרות, כדי לבדוק מה חשוב יותר: ציונים או התנהגות כלפי חברים.

רקע

התלמידים יערכו השוואה בטבלה בין שני תלמידים מועמדים לתחרות. באמצעות ההשוואה התלמידים יבדקו מה חשוב יותר – ציונים וידע רחב או התנהגות כלפי חברים.

מטרות

א.   חינוך חברתי – שיפור האקלים ומניעת אלימות בבית-הספר
ב.   חינוך לשוני – התנסות בהשוואה

שימו לב בכל שלב בפעילות לחינוך החברתי ולחינוך הלשוני.

הנחיות

א. חלקו את הדף לתלמידים (זמן מומלץ: 45 דקות)
ב. שאלו את התלמידים:

1. במי אתם הייתם בוחרים: בשי או בשני? מדוע?
2. איזה שם נתתם לאירוע? מדוע?
3. מה הן המסקנות שלכם מן ההשוואה – מה חשוב יותר: ידע רחב וציונים גבוהים או התנהגות כלפי חברים? מדוע?

ג. רמת הדיון בכיתה ואופיו – במהלך הדיון התייחסו גם לפרטים הבאים:

1. הקשבה
2. השתתפות
3. דיון ושיחה ב"תורות"

(על-פי: להבין עניין, ספר הבנה והבעה לחטה"ב, מטח 2004. עמודים 166–167)

מידע נוסף למורים

הישגים נדרשים
כתיבה בתבנית (השוואה) תוך הצגת נקודות מבט שונות.

לחצו להמשך קריאה
הקטן