רקע
בתחילת שנת הלימודים חלק מהילדים נכנסים בפעם הראשונה לגן עירוני. הילדים האלה עוברים ממסגרת מצומצמת של ילדים ומספר גדול יחסית של אנשי צוות, לגן שיש בו הרבה ילדים ומעט אנשי צוות. מכיוון שבמסגרת הפרטית יש פחות ילדים, ומכיוון שהמשחק של הילדים הצעירים הוא בעיקר מקביל ופחות משותף, הרי לעיתים הכניסה לגן העירוני נעשית לפני שהילדים רכשו הרגלים של משחק חברתי משותף. לכן, בתחילת שנת הלימודים על הגננת לעזור להם לפתח כישורים שיאפשרו להם להתנהל מבחינה חברתית בסביבה החדשה. כישורים כאלה הם: מיומנויות של משחק משותף, ויסות סיפוקים ודחיית סיפוקים, יכולות שפה, היכולת לחלוק עם ילדים אחרים.
היכולת לחלוק היא חלק חשוב בפיתוח הכישורים החברתיים. הילד צריך ללמוד כי בגן, המשחקים הם של כל הילדים ולא אישיים. עליו ללמוד גם שיש פעולות שהוא אינו מבצע לבדו, אלא עליו לשתף אחרים ולחלוק עימם זמן ומרחב.
העידוד של הגננת לחלוק יכול להיעשות בדרך של תיווך, תוך כדי משחק חופשי של הילדים, וכפי שנראה בפעילות הזאת, היא יכולה גם ליזום פעילויות ומשחקים שיקנו לילדים יכולות ויסות ואיפוק ויאפשרו להם לזהות את צורכי האחר ולקבל אותם.
בפעילות זו כל ילד יפעל בארבע תחנות. המעבר בין תחנה לתחנה מוגדר מראש ומהווה חלק מהמשחק, ולכן אינו אמור ליצור תסכול. המטרה היא לבנות סקרנות והתלהבות מהמעבר לתחנה הבאה ומהאפשרות לנצח. כל אחד מהילדים המשחקים יזכה לנצח, שכן ילד שניצח בתחנה אחת יוצא מהמשחק ומאפשר לילדים האחרים לנצח בהמשך.