רקע
מנהג ההתחפשות בחג הפורים מזמן כניסה לעולם הדימיון והפיכה לדמות שאינה אני והייתי רוצה להיות. הפעילות המוצעת היא פעילות בה יוכלו הילדים להתנסות בפיתוח חשיבה דימיונית אסוציאטיבית חיובית, ויכולת משחק משותף שאינו תחרותי. בדומה להתחפשות, במשחקי הדימיון הילדים יכולים לבחור לאיזו דמות ותפקיד הם נכנסים, ויכולים להיות כל מה שעולה על רוחם. עידוד של משחק דימיוני בו כל המשתתפים יכולים ליהנות מהחוויה , עשוי לשפר את יכולות השיח התקשורתי ואת ראיית האחר. הפעילות מלווה קריאה ודיון בספר 'כאילו' שכתבה אורית ברגמן.
תחרותיות מול שיתוף פעולה
בספרה של אורית ברגמן 'כאילו', טוטו הפיל ולה-לה הציפור מחליטים לשחק יחד במשחק דמיוני– משחק 'כאילו'. המשחק הופך במהרה לתחרותי כאשר בכל פעם כל אחד מהם מתחפש לדמות שמנסה 'להביס' את השנייה. לבסוף טוטו הפיל מחליט לשנות את כיוון המשחק ולשחק בגלידריה, מה שמשנה את הדינמיקה בין שתי הדמויות, מתחרות למשחק שוויוני.
התרבות בה אנו חיים היא תרבות הישגית המעודדת ילדים להצליח, להצטיין ולצבור הישגים מרשימים. הכוונה זו להישגיות מעוררת בילדים רבים מוטיבציה, סקרנות ויצירתיות אך אצל חלקם הגבול בין הישגיות לתחרותיות מטשטש. חלק מהילדים התחרותיים, המתקשים מאוד להפסיד במשחק, להתמודד עם קושי לימודי, הם ילדים המתמודדים עם חווית ערך עצמי נמוך עליה הם מנסים לפצות באמצעות ניצחונות, הצלחות והישגים. כדי לסייע לילדים להיות תחרותיים פחות, כדאי לעודד אותם ולחזק התנהגויות ותכונות אשר אינןן קשורות להישגים. רצוי לחזק התנהגות חיובית של עזרה ונעימות, יכולת תיאטרלית, דמיון, יצירתיות וכן הלאה (מתוך בטיפולנט: איך לעזור לילד התחרותי).