אקטואליה
זה אקטואלי: מחאת החצאיות במשכן הכנסת
צוות החינוך החברתי במטח בשיתוף הקרן לקידום מקצועי והסתדרות המורים.

בעקבות יועצת פרלמנטרית שעוכבה בפתח הכנסת בשל חצאית שלבשה, עולות לדיון שאלות לגבי האופן בו ראוי להתלבש במקומות שונים, והמשמעות שיש לכך.

רקע

שקד חסון, היועצת הפרלמנטרית של ח"כ מרב מיכאלי, עוכבה בשבוע שעבר במשך שעה בכניסה למשכן הכנסת בשל שמלה קצרה מדי לדעת השומרים בכניסה. "לא פחות מחמישה שומרים עמדו ומדדו בעיניהם את הרגליים של שקד והחליטו שהלבוש שלה לא מאפשר לה להיכנס לעשות את עבודתה בכנסת", זעמה ח"כ מיכאלי בפוסט בפייסבוק.
בתגובה, בהמשך השבוע עמדו בכניסה למשכן הכנסת עשרות יועצות ויועצים פרלמנטריים במשך שעות, ומחו על קוד הלבוש האוסר לבישת חצאיות קצרות. חמש יועצות פרלמנטריות לא הורשו להיכנס למשכן הכנסת בשל שמלות וחצאיות קצרות מדי.

(מבוסס על ידיעה ב- MAKO 14.12.16)

הפעילות

  1. כיצד לדעתכם ראוי שיתלבשו העובדים בשירות הציבורי של המדינה? – האם דרישות הלבוש מהם אמורות להיות שונות מדרישות הלבוש במקומות עבודה אחרים? הסבירו.
  2. האם אתם מתלבשים באותו האופן לכל מקום שאתם הולכים – בית ספר, יום הולדת, חוף הים, ביקור משפחתי? הסבירו מה משפיע על אופן בחירת הלבוש שלכם.
  3. קוד לבוש הוא מערכת של כללים המגדירה כיצד צריך להתלבש אדם בנסיבות מוגדרות (למשל, במקום עבודה, במסיבה, באירוע). מדוע לדעתכם יש צורך בקוד לבוש? באיזה אופן זה עוזר לבני אדם להתנהל בחיים?
  4. משרד החינוך הוציא חוזר מנכ"ל שעוסק בהנהגת תלבושת אחידה והופעה הולמת בבתי הספר, ובו נכתב כך: "הנהלת בית הספר רשאית להחליט על כללי לבוש והופעה של התלמידים". מהם היתרונות בקביעת כללי לבוש אחידים וברורים בבית הספר? מהם החסרונות בכך?
  5. אחת הטענות היא שהקפדה על הופעה צנועה תורמת לשוויון ואינה מאפשרת לפערים כלכליים לבוא לידי ביטוי בתוך בתי הספר. מה דעתכם על טענה זו? הסבירו.
  6. בבתי ספר רבים חל איסור על בנות לבוא ללימודים במכנסיים קצרים, בעוד שעל בנים אין איסור כזה. לפני כשנה וחצי עשרות תלמידים ארגנו מחאות מקומיות על האפליה הזאת לטענתם (הארץ, 31.05.15). מה דעתכם על המחאה הזו? האם אתם מסכימים עם מחאת התלמידים או דווקא חושבים אחרת מהם? הסבירו.

 

 

להרחבה

זה אקטואלי: מחאת התיכוניסטיות: שוויון, עד למכנסיים

שוויון בין המינים

Gender Equality  שוויון בין המינים

הארכיון

 לארכיון "זה אקטואלי"

לחצו להמשך קריאה
הקטן